About Me

My photo
Assalamualaikum.. Ini Dunia aku.. Ini Minat aku.. Kita semua berpijak di bumi yang sama, tapi kita punya dunia tersendiri. Walau siapa pun kita, jangan pernah lupa pada yang ESA .

Tuesday, February 12, 2013

Alhamdulilah akhirnya semalam 11 February 2013 dapat jugak aku keluar bersama2 teman sekolahku.
Selalunya bila kami rancang nak keluar selalu xjadi , semua pakat sibuk walaupun cuti .
Tidak dinafikan aku pun sibuk gak sepanjang cuti ni , namun aku nak jugak luangkan masa seharian bersama mereka yang telah lama aku rindui.

Telah sekian lama tidak berjumpa, sebab itulah aku menyimpan hasrat untuk berjumpa dengan mereka, dan disebabkan itulah kami telah merancang untuk keluar bersama2 jugak pada 11/2/2013 bersamaan hari isnin iaitu semalam.

tidak terkata kegembiraan di hatiku tatkala bakal berjumpa dgn mereka. Alhamdulilah Allah S.W.T makbulkan hasrat kami semua untuk berjumpa . Alhamdulilah.

Jadi kami semua bersepakat nak berjumpa dekat Laman Antarabangsa Malaysia dekat Taman Bukit Jalil. kami ambil keputusan untuk berkelah je kat situ , masing2 membawa makanan sendir. heheheh . Termasuk la aku , aku buatkan mihun goreng cili padi untuk mereka, tp xtau la sedap ke x. hehehehe , yg penting mihun tu ikhlas untuk mereka.



Itulah mihun yang aku buatkan untuk mereka. Macam2 gak la makanan yang ada time tuh~ huhuhu
seronok sangat bila dapat lepak ramai2 , nak2 dah lama xjumpa kan. Bila dah juma haa apa lagi macam2 benda la nak story kan , lepas tu sorang2 kena bahan. hahahah .. Tapi mmg seronok.

Apa2 pun kami bukan sekadar makan , nasib la fiqah ada bawak game , boleh main .. Dan game tu la yang membuatkan pertemuan kami penuh makna dan penuh dengan gelak tawa dan kegembiraan . Xsangka aku , walaupun game tu mungkin biasa bagi orang lain , namun tidak bg kami kerana game ni la yang telah memeriahkan suasana kami semua .

Nak tau game apa??? 
haaaa tengok ni ^_^ 

Inilah dia , wooden block . Afiqah yang bawak . heee


Itulah gamenya. tapi seronok tau . Dan inilah kali pertama aku main game ni. hehehehh ..
Masa nak start main tiba2 shida ckp " weyh sapa kalah kena denda nak x?' huhuhu , akhirnya kami semua setuju . Dan denda yg pertama ialah sapa yang kalah kena buat posing mcm nk jatuh kat tepi kolam .
hahahhahah , denda kami semua more kepada posing pelik2..


Nak tau x sapa orang pertma yang kalah ?? jeng jeng jeng jeng 

jawapannya ialah org yg bagi cadangan tu la , nama dia SHAHIDA . Dia org yg bertanggungjawab memberi idea untuk dende tu sekali amik kau , dia org pertama yg kena , hahahahaha. Kelakar sgt2. :D

Maka dengan itu shida perlulah membuat posing yg telah ditetapkan oleh kami semua .hahahah

Kemudian kami sambung lagi permainan tu , dah cube teka sapa plak yang kalah??? 
hahahah , jawapanyer ialah tuan empunya blog nie la , iaitu Nor Aizatul Husna .. hahahah , dia org ke 2 kalah. dan denda untuk aku ialah , aku kena panjat tembok biru kat tepi kami tu sambil wat mimik muka yang pelik. hahahaha

Pas tu kami sambung lg main , dan org ketiga plak , amalina ... Dia plak kena wat mimik muka sesat kat sebatang pokok . hahhaah , comeyh sgt , dah mcm model aku tgk gambar dia. Pas tu kami main sampai 5 pusingan tp yg lain selaman xkena denda sbb nak jimat masa...

Betapa khusyuknyer kami main game ni , heheheh .


Lepas habis main kami ingat nak g mandi kolam kat Golf Club tp kami xbawak baju la plak . hehehhe
so kami amik keputusan pergi ioi nak main bowling . 

Tapi bila sampai sana , mak ai , ramai plak org. So akhirnya kami amik keputusan untuk pergi makan dekat food court sbb kami dah lapa balik . hahahah , ini gambar yang sempat aku amik .


aiskrim tu hidayah yang beli ^_^
sedapppp gak !


ni plak nasi claypot , nasi yg aku makan. heheheh

Alhamdulilah masing2 sempat sampai rumah sebelum magrib. Dan alhamdulilah aku sangat gembira sebab dapat meluangkan masa bersama mereka setelah sekian lama aku mengharapkan saat yang begini. 
Insyallah ada rezeki kami akan berjumpa lagi . Tak pun mungkin kami akan berjumpa di mana2 kenduri kawin spa2.. hehehehhe ada yg nak kawin dah ke????
Insyallah ^_^ 

Aku mengharapkan akan ada pertemuan lagi antara kita semua selepas ini di masa hadapan. Amin !!!

Cr : Aku ( Nor Aizatul , Nur Afiqah , Hidayah , Shahida , Atikah , Fathihah , Amalina ) 

#SahabatSelamanya








No comments:

Post a Comment