About Me

My photo
Assalamualaikum.. Ini Dunia aku.. Ini Minat aku.. Kita semua berpijak di bumi yang sama, tapi kita punya dunia tersendiri. Walau siapa pun kita, jangan pernah lupa pada yang ESA .

Monday, July 16, 2012

Engkau yang teristimewa :)

Aku sebenarnya tak tau nak cete pasal apa, tp tangan aku ni rasa nk menaip maka aku gagahkan jua untuk meng'update' blog aku nie ha!!! Pasal apa ek aku nk cete kali nie, urrmm?? haaa!!!! aku cete pasal perkara yang paling terkini yg berlaku dlm hidup aku la.. Rasanya dlm bnyk2 perkara yg berlaku, yg mmg sayangkan perkara nie.. Well semua bnda yg berkaitan dgn aku , aku syg. Tapi yg nie syg lbh cikit la.. 

Urmm pasal apa ek korang agak??? mesti mereka yg mengenali aku boleh agak kan???
seperti sedia maklum lepas tamat sem 2, aku akan sbuk kan diri aku dgn hal2 berkenaan dgn Kelab Debat Umk. hehe. hmm 25 jun smpai 28 jun kami semua berkumpul untuk berlatih dan juga mencari fakta2 yang tepat dan benar untuk digunakan masa Pertandingan Debat Alam Sekitar kat UM nanti. Walaupun xramai tp kami tetap berlatih dan mencari maklumat yang penting.

Maka 29 jun kami pun bertolak ke UM. pertndingan tu start 30 jun smpai 3 julai. Team aku ( abg arep, kak bad , najmi dan aku sbgai menteri x bersidang) hehehe.. 

ni antara gmbr yg smpt aku snap mse diorah tgh bersidang.

Apa yang boleh aku ulas, sebenarnya banyak yang aku belajar masa Debat Alam Sekitar. Seperti kita tau Debat Alam Sekitar ni guna format Debat terbuka makna kata kita memerlukan sebanyak mungkin fakta untuk pertandingan nie. Bukan senang nak cari fakta, sebab lepas kita dapat sesuatu fakta kita kena kaji , baca dan fahami. Manala tau kot2 fakta tu salah ke, kan susah. 

Lepas tu Debat Alam Sekitar ni juga mementingkan penggunaan Bahasa Melayu yang btol ok!! xboleh salah2 n sesuka hati nk pakai bahasa pasar. Silap haribulan kena tolak markah. Cuba bayangkan, setiap sidang kami perlu memuaskan hati 3 org juri yang berlainan peranan. Sorang dari Jabatan Alam Sekitar, Sorang dari Dewan Bahasa dan Pustaka n sorang lagi MADUM ( majlis debat universiti2 malaysia) kalau xsalah aku la. Urmm agak mencabar sebenarnya Debat Alam Sekitar nie..

Apa2 pun thun depan kalau ada rezeki kami untuk ke pertandingan Debat Alam Sekitar nie, kami akan lebih bersungguh2, Insyallah. Apa2 pun tahniah kepada UTHM sbb merangkul kejuaraan di Debat Alam Sekitar nie, xlupa kepada UM yg menduduki tempat ke 2. ok la tuh kan !!!


nie antara gambar time final yg sempat aku amik. hee~

Lepas habis sidang final tu, ada persembahan.. perghh mantap tau Debat Alam sekitar nie, nak tau x?? Final Mawi ok yg wat persembahan , kalau masa pembukaan Zahid af tp xsempat nak amik gmbar dia.. ni ha beberapa gambar yg aku ada!!





Debat Alam Sekitar dah pun melabuhkan tirai tuk tahun nie, Kita jumpa tahun depan kalau ada rezeki ye. Eh tp cete aku xhabis lg.. Bukan smapi sini je. 3 julai last day kat UM tok pertandingan nie, tapi lepas tu 4 julai smpai 7 julai plak kami bertolak ke UPM plak tok pertandingan Debat Perpaduan, yg ni aku xjoin sebab nama pun perpaduan kan, makna kata 1 team kena ada pelbagai bangsa mahupun etnik. Jadi yg masuk kali ni Abg arep, Najmi dan priya.. nie Gmbar diorng tgh nk bersidang..
khusyuk tau diorang nie, hee~


Nasib baik la priya ada tuk lengkapkan team ni, bagus priya. Dia mmg minat untuk Debat Bahasa Melayu nie, bagus2.. Debat perpaduan ni pun mencabar gak, Team2 lain pun ada kekuatan sendiri. Dan pengalaman yg kami dpt kat sini pun sangat berharga, susah nak dpt kat mana2 tau. hek4
Untuk pertandingan nie, tahniah wat UIA yg menjuarai dan xlupa gak kat USIM tempat ke2.. Mantap tau diorang nie. hehe.. itu je lah rasanya yg nak aku cerita, nati aku smbung lg kat entry yg akan dtng ye, sebelum tu ada beberapa gambar kenangan aku bersama mereka !!!
 



Sekian sampai sini je, bertemu lagi tok entry yang akan dtng, Insyallah.,bnyk lagi cerita antara aku dan mereka.. persahabatan kami tidak akan berakhir seperti mana tamatnya sesuatu pertandingan, selagi kami mempunyai minat yg sama dlm arena perdebatan selagi itulah ukhwah antara kami akan terus terjalin.. hmmm~ sedih plak rasa. serius aku rinduuuuu glerr kat diorang, nak lepak sama2 lg, gelak tawa, gurau senda.. hmmmm




No comments:

Post a Comment