About Me

My photo
Assalamualaikum.. Ini Dunia aku.. Ini Minat aku.. Kita semua berpijak di bumi yang sama, tapi kita punya dunia tersendiri. Walau siapa pun kita, jangan pernah lupa pada yang ESA .

Saturday, December 29, 2012

20 Tahun Sudah ~

Syukur nikmat kepadanya .

Tanggal 29 December 1992 pukul 6.20 minit petang di Hospital Besar Pulau Pinang seorang lagi hamba Allah dilahirkan. Ye seorang bayi perempuan telah pun dilahirkan.

Nama diberi Nor Aizatul Husna seberat 4.3 kg. itulah yang berlaku 20 tahun lepas , kini setelah 20 tahun berlalu , selalu aku ingin bayangkan situasi sebenar 20 tahun lalu , situasi yang dihadapi oleh mak ketika melahirkan , situasi abah ketika menyambut kelahiranku dengan laungan azan .

Satu2nya zuriat mak dan abah yang masih bernyawa. Kakak dan adikku telah pun pergi buat selama2nya tanpa sempat aku mengenali mereka Ya allah . Sesungguhnya Engkau lebih menyayangi mereka. Engkau memberikan hati yang kental terhadap kedua ibubapa ku Ya allah dalam mengharungi dugaan yang Engkau berikan pada mereka. 

Ye aku lah zuriat tunggal yang mereka masih ada dan satu2nya zuriat yang dibesarkan oleh mereka selama ini. Sungguh besar pengorbanan mereka Ya allah .

Pernah dengar tak pepatah dulu kala , anak tunggal ni dugaan dia lain macam cikit . Urmmm, aku rasa memang betul pun , Bak kata mak aku , dialah intan, payung, permata , racun dan sebagainya , heheheh .. Tapi mereka tak pernah jemu dengan kerenah aku selama ini .

Jika dulu ketika kecil aku tidak pernah fikirkan tanggungjawab seorang anak . Namun bila meningkat dewasa ketanggungjawaban itu makin kian jelas di benak fikiranku. Akulah anak perempuan , Akulah anak lelaki , Akulah segala2nya bagi mereka. Dan mereka juga segala2nya bagi diriku . 

Aku tak ada sesiapa melainkan mereka Ya allah . Mereka harta paling berharga yang aku ada dalam dunia ini . Jika boleh aku mohon pada-MU Ya allah, kau pinjamkanlah mereka kepadaku dengan lebih lama. Belum puas aku bersama mereka Ya Allah. 

Banyak yang ingin aku lakukan untuk mereka , tapi semua itu belum terlaksana lagi Ya Allah.Berikanlah aku kesempatan Ya Allah . 

Aku taknak kehilangan harta yang paling berharga dalam hidupku Ya Allah . Namun aku sedar , mereka hanyalah pinjaman dari MU Ya Allah. 

Aku ingin manfaatkan saat2 kami bersama sebagai sebuah keluarga dengan kenangan2 yang terindah Ya Allah. Engkau peliharalah mereka yang berada jauh dariku Ketika ini Ya Allah .

No comments:

Post a Comment