About Me

My photo
Assalamualaikum.. Ini Dunia aku.. Ini Minat aku.. Kita semua berpijak di bumi yang sama, tapi kita punya dunia tersendiri. Walau siapa pun kita, jangan pernah lupa pada yang ESA .

Monday, February 13, 2012

kenangan terindah!!!!!

Debat Diraja 2012 USM, Penang

ini merupakan pertandingan debat aku yg ke 3 semenjak menjadi pendebat UMK..
Debat Diraja, satu pertandingan yg paling berprestij aku rasa, mengumpulkan semua pendebat2 yg hebat dari semua universiti di malaysia, termasuk la UMK..
tp kami nie tak la sehebat mana, baru nak develop kan.

sememangnya untuk pertandingan ini, lain sangt aku rasa..xsama mcm  2 pertndingan yg aku pernah sertai sebelum ini..aku dpt rasakan diri aku sgt tertekan..tapi aku xnak la team2 yang lain nmpk aku tertekan, xsampai hati plak..sebab aku tau diorang pun tertekan gak...hehehe, so aku wat2 biase je, tp kadang2 diorng perasan gak la betapa tensionyerr aku...

hari pertama pertandingan aku telah pun merasai tekanan, nk2 plak bila melakukan kesalahan yg xpatut dilakukan..aku rasa kecewa sangat..dan paling xleh terima bila kesalahan itu dilakukan sekali lagi...bukan untuk menuduh sesiapa, tp inilah pengajaran yg perlu diambil, dan aku pun perlu lebih teliti agar kesalahan ini tidak berulang...
bak kata juri, awak tak sepatutunya wat mcm tu, mcm ni, dan mcm2 lagi...
tp satu je aku xakan lupa, fakta kes itu penting...dan logik tidak mampu untuk mengatasi fakta walaupun logik itu merupakan kenytaan.

untuk pertandingan nie, team aku dlm kategori team muda..tp walaupun team muda kami tetap kena berlawan dgn team2 utama yg agak kuat,,,heheeh...redha je la..kami belasah je bila lawan ngan team2 utama...tp membanggakan gak la komen2 yg diberikan juri walaupun lawan team2 utama....xda la rasa kecewa sgt bila kalah dgn team2 utama..huhu

jadi secara kesimpulanya, daripada 6 saringan, team aku hanya mampu menang dua kali sahaja, itu pun sudah memadai bagi kami, yelah, aku pun baru first time masuk debat diraja, kira ok la tuh, tahun depan buat lagi baik, insyallah, mana tau menang 4 plak kan..heheh..amin!!!!

tp kan ada gak kekalahan kami kekalahan tipis, maksudnya adalah peluang kan, tp xda rezeki lagi, tu je..xpa2..

wat team2 aku iaitu kak izati dan juga faiz tak lupa pada yg bnyk mmberi mklumat iaitu zul..terima kasih bnyk2..jasa anda tidak akan dilupai smpai bila2..ada rezeki mungkin kita leh bekerjasama lagi tuk debat diraja yg akan dtng..mana tau kan..hehe


inilah team aku, yg tgh tu faiz n sbelah tu kak izati..yg amik gmbr zul...

sampai sini sahaja coretan untuk kali ini.....sekian, terima kasih sekali lagi kepada team aku.

2 comments: